Feilrapport
Har du oppdaget en feil på produktet ditt og ønsker å sende inn en reklamasjon?
Fyll ut vårt reklamasjonsskjema nedenfor så snart du mistenker en feil som ikke er forårsaket av ytre omstendigheter. Vent med å sende tilbake produktet til du har fått instruksjoner fra oss, da vi vil kontakte deg med informasjon om hvordan du går videre.
Hvis produktet ditt fortsatt omfattes av garanti, dekker vi kostnadene for eventuelle fabrikasjonsfeil. Har du også bestilt installasjon fra oss og det er en installasjonsfeil, er vi også ansvarlige for det.
OBS: Hvis det ikke kan fastslås noen feil ved besøk, eller hvis feilen skyldes brukerfeil eller normalt slitasje, vil kostnaden bli belastet deg som kunde. Det er derfor viktig at feilen kan konstateres når tekniker besøker deg.
Slik gjør du en reklamasjon
For å sende inn en reklamasjon, fyll ut vårt reklamasjonsskjema nedenfor. Alle felt må fylles ut for at vi skal kunne behandle saken. Sørg for at du har all informasjon klar før du begynner å fylle ut skjemaet.
Modellbetegnelse og serienummer
Noter produktets modellbetegnelse og serienummer.
Ordrenummer
Ordrenummeret finner du i emnefeltet på ordrebekreftelsen som ble sendt til deg på e-post da du gjennomførte kjøpet.
Installasjonsdato
Sjekk hvilken dato installasjonen ble utført.
Feilbeskrivelse
Vær nøye med feilbeskrivelsen. Hvis du kan oppgi en spesifikk feilkode eller detaljer om problemet, hjelper det oss å raskere behandle din reklamasjon og iverksette riktige tiltak.
Til reklamasjonsskjemaet
Når du har samlet all informasjon kan du fylle ut reklamasjonsskjemaet. Husk at alle felt må fylles ut for at reklamasjonen skal kunne behandles.
Merk: Vi tar kun imot reklamasjoner på produkter som er kjøpt via Klimatime.no. Hvis du har kjøpt installasjonen fra en annen aktør, henviser vi deg til den installatøren du benyttet.
Hva skjer etter at du har sendt inn din reklamasjon?
Lurer du på hva som skjer etter at du har sendt inn reklamasjonsskjemaet? Her er stegene som følger:
Saksbehandling
Vår reklamasjonsavdeling vil gjennomgå din reklamasjon og kontrollere at all nødvendig informasjon er sendt inn. Noen ganger kan problemet løses direkte via telefon. Dersom en reservedel trengs kan vi bestille den og sende saken videre til et installasjonsfirma. I enkelte tilfeller kreves et besøk av en tekniker for feilsøking.
E-post om foreløpig installatør
Hvis du ikke allerede har blitt kontaktet av vår saksbehandler, vil du motta en e-post som informerer om hvilket installasjonsfirma som foreløpig er tildelt din reklamasjon. Så snart installatøren har akseptert oppdraget får du mer informasjon.
E-post med forslag til reparasjonstid
Du vil få en e-post med forslag til tidspunkt for reparasjon når installatøren har mottatt nødvendige reservedeler. Merk at installatøren ikke avtaler tid før delene er på plass, og at leveringstider kan være lengre enn normalt på grunn av forsinkelser.
Installatørens besøk og reparasjon
Installatøren kommer til avtalt tid og utfører reparasjonen.
Trenger du hjelp med andre spørsmål?
Hvis du trenger hjelp med produktet ditt, men det ikke gjelder en reklamasjon, kan du ta kontakt nedenfor.
For mer informasjon om hvordan du går videre ved en eventuell tvist, kan du lese våre kjøpsbetingelser.