Ring 476 28 236 for personlig rådgivning

Stort nettverk av installatører over hele Norge

Ønsker du rådgivning?

Få et tilbud innen tid!

Kundeservice og reklamasjon

Kundetjeneste og kontakt

Välkommen til Klimatime! Vi finner her for å hjelpe deg med spørsmål om våre produkter, leverandører, installatører og garantier.

E-post: info@klimatime.no
Telefon: 476 28 236

Økter:

  • Kundservice – Vardagar 08:30–16:30
  • Produktrådgivning – Vardagar 08:30–16:30

Du kan kontakte oss via telefon eller e-post for rask hjelp.

Garanti og reklame

Garantivillkor

Våre garantier gjelder i tillegg til bestemmelsene i den norske forbrukerkjøpsloven og den norske salgsloven. Med mindre annet er angitt, gjelder garantien både for forbrukere og bedrifter.

  • Bestillbekreftelsen fungerer som garantibevis – separat garantibevis utstedelser ej.
  • Noen varemerker krever registrering hos produsenten for å garantere at de skal gjelde. Se informasjon på respektive produktside.
  • Garantitiden for hvert produkt eller tjenesten angis på produktsiden.
  • For at garantien skal gjelde må luft-luftvarmepumper, luft-vattenvarmepumper og AC-installasjoner av en sertifisert kyltekniker .

Hva er garantien?

Materialgaranti

Materialgaranti innebærer at en komponent eller del viser seg å være defekt under garantitiden, tiltak som er uten kostnad for kunden.

  • Om du kan gjøre noe med reparasjon eller byte av en reservdel, dekker Klimatime både reservdelen og arbeidskostnaden for å byta ut den.
  • Om reparasjon ikke er mulig kan en ny enhet tilbys som ersetting.
  • For å garantere at produktet må være använt i henhold til bruksanvisningen og installeringen av en godkjent installatør i henhold til gjeldende normer.

Totalgaranti (vid köp av installasjon fra Klimatime)

Om Klimatime har utført installasjonen gjelder en totalgaranti ved fabrikasjonsfel.

  • Vi har en garanti for å sendes og sertifisere teknikker for å gjøre tiltak uten kostnad for kunden.
  • Om det kreves en reservdel dekker Klimatime både material- og arbeidskostnad for utbytte.

Garanti omfatter ej:

❌ Skador forårsakede av håndhavendefel eller bristende skötsel .
❌ Skador från yttre påverkan , som blixtnedslag, overspenning eller hærverk.
❌ Felsøking eller tiltak som ikke har noen garantier .

Vid misstanke om fabrikasjonsfelet skal rapporteres til Klimatime innan noen tiltaksvidtas .


Kompressorgaranti

Vid fel på kompressoren gjelder følgende:

  • Om garantien står Klimatime for reparasjon eller utbytte av kompressoren inkludert arbeidskostnaden .
  • Om feilen beror på bristfällig installasjon som utføres av en ubetinget teknikk, vedlikehold eller ytre skader gjelder ingen garanti.

Viktig:

  • Kunden har fem års klagerett i henhold til den norske forbrukerkjøpsloven, i tillegg til garantien som tilbys av Klimatime.
  • Ved garantispråk kan KlimaTime kreve en teknisk utvärdering for å finne ut om feilen er en fabrikasjonsfeil eller forårsaket av en annen faktor.
  • Om feilen beror på installasjoner som ikke forårsaker klimatime , kan garantispråket avslås og kunden henvises til sin installatør.

Kundens ansvar

  • Installasjon og service: Kundene har ansvar for installasjon og service utført av behörige teknikere. Feilaktig installasjon kan garanteres.
  • Underhåll og betjening: Kundene forventes følge produktenes betjenings- og serviceanvisninger. Garantin täcker ej problem som oppstått på grunn av bristande vedlikehold.
  • Felanmål og feltsøk:
    • Vi leverer produktet som kunden skal kontakte Klimatime innan noen tiltak .
    • Om du ikke kan si noe om besøk av tekniker, eller om det beror på håndhavandefel, debiteres kunden for servicebesøket.
    • Eventuelle installasjoner som opptäcker etter garantiperiodens slutt omfattes ej.

Hvorfor kan en garantere avslås?

Garantien kan avsløre:

  • Felet beror på vanvård, feil installasjon eller handhavandefel .
  • Produktene har utsatts for ytre skader eller feil håndtering.
  • Garantitiden har løpt ut.
  • Produktene har åpnets eller modifikasjoner av en tilhørig person.

Reklamasjonsrett – Intet samme sak som garanti

Klageadgangen innebærer at du som forbruker kan klage på et produkt i opptil fem år i henhold til den norske forbrukerkjøpsloven hvis produktet er beregnet på å ha lengre levetid, for eksempel en varmepumpe. Klagen gjelder mangler som allerede var til stede på kjøpstidspunktet, selv om de først blir synlige senere.

Hvordan skal jeg reklamere?

  1. Fyll i vårt reklameskjema.
  2. Har ordrenummer, modellbetegnelse og serienummer tilgjengelig.
  3. Beskriv felet noggrant, gjerne med bilder eller felkoder.

Tvister og opartisk vurdering

Om en tvist oppstår kring en garanti- eller reklamasjonsfråga kan du gå til:

Vi følger FTU:s beslutning i eventuell tvister.

Returner og åndsverk

Som privatperson har du 14 dagers ångerrett . Ved kjøp av produkter med installasjon gjelder retten til 24 timer innen installasjonen er startet.

For å returnere ska godkjennes må:
Produktene vare til bruk og i originalforpackning
Samtlig tilbehør og dokumentasjon inkluderer
Produkten vara i väsentligen oförändrat skick

Vid retur står du for fraktkostnaden. Spesialtilpassede produkter omfatter blant annet av ångerretten.

Returavdrag ved verdireduksjon:

Om produktet er brukt eller intet returneres i fullgott skick kan vi gjøre et avdrag på tilbakebetalingen. Returavdraget baseras på produktene skick og kan være opp til 30 % av varans pris .

Vi anbefaler at du kontakter oss innen retur om du er leverandør av produkter eller returprosesser.

Leveranser og fraktskader

Vi samarbeider med etablerte transportører for sikkerhet og rask levering. Leveranstider kan variere avhengig av lagerstatus og transportørens kapasitet.

Vid fraktskade:

Kontroller pakken ved mottak og rapporter eventuelle skader direkte til transportøren.

Send oss en e-post til info@klimatime.no med bilder av eventuelle transportskader innen 7 dager.

Vanlige spørsmål og støtte

📌 Problem med ditt produkt? Send oss en e-post til info@klimatime.no.
📌 Behöver du reservedeler? Vi tilbyr reservedeler ved fabrikasjonsfel.
📌 Vill du ha hjelp med installasjon? Våre sertifiserte installatører hjelper grave!

Har du oppdaget en feil på produktet ditt og ønsker å sende inn en reklamasjon?


Fyll ut vårt reklamasjonsskjema nedenfor så snart du mistenker en feil som ikke er forårsaket av ytre omstendigheter. Vent med å sende tilbake produktet til du har fått instruksjoner fra oss, da vi vil kontakte deg med informasjon om hvordan du går videre.

Hvis produktet ditt fortsatt omfattes av garanti, dekker vi kostnadene for eventuelle fabrikasjonsfeil. Har du også bestilt installasjon fra oss og det er en installasjonsfeil, er vi også ansvarlige for det.

OBS: Hvis det ikke kan fastslås noen feil ved besøk, eller hvis feilen skyldes brukerfeil eller normalt slitasje, vil kostnaden bli belastet deg som kunde. Det er derfor viktig at feilen kan konstateres når tekniker besøker deg.

Slik gjør du en reklamasjon

For å sende inn en reklamasjon, fyll ut vårt reklamasjonsskjema nedenfor. Alle felt må fylles ut for at vi skal kunne behandle saken. Sørg for at du har all informasjon klar før du begynner å fylle ut skjemaet.

Modellbetegnelse og serienummer

Noter produktets modellbetegnelse og serienummer.

Ordrenummer

Ordrenummeret finner du i emnefeltet på ordrebekreftelsen som ble sendt til deg på e-post da du gjennomførte kjøpet.

Installasjonsdato

Sjekk hvilken dato installasjonen ble utført.

Feilbeskrivelse

Vær nøye med feilbeskrivelsen. Hvis du kan oppgi en spesifikk feilkode eller detaljer om problemet, hjelper det oss å raskere behandle din reklamasjon og iverksette riktige tiltak.

Til reklamasjonsskjemaet

Når du har samlet all informasjon kan du fylle ut reklamasjonsskjemaet. Husk at alle felt må fylles ut for at reklamasjonen skal kunne behandles.

Merk: Vi tar kun imot reklamasjoner på produkter som er kjøpt via Klimatime.no. Hvis du har kjøpt installasjonen fra en annen aktør, henviser vi deg til den installatøren du benyttet.

Hva skjer etter at du har sendt inn din reklamasjon?

Lurer du på hva som skjer etter at du har sendt inn reklamasjonsskjemaet? Her er stegene som følger:

Saksbehandling

Vår reklamasjonsavdeling vil gjennomgå din reklamasjon og kontrollere at all nødvendig informasjon er sendt inn. Noen ganger kan problemet løses direkte via telefon. Dersom en reservedel trengs kan vi bestille den og sende saken videre til et installasjonsfirma. I enkelte tilfeller kreves et besøk av en tekniker for feilsøking.

E-post om foreløpig installatør

Hvis du ikke allerede har blitt kontaktet av vår saksbehandler, vil du motta en e-post som informerer om hvilket installasjonsfirma som foreløpig er tildelt din reklamasjon. Så snart installatøren har akseptert oppdraget får du mer informasjon.

E-post med forslag til reparasjonstid

Du vil få en e-post med forslag til tidspunkt for reparasjon når installatøren har mottatt nødvendige reservedeler. Merk at installatøren ikke avtaler tid før delene er på plass, og at leveringstider kan være lengre enn normalt på grunn av forsinkelser.

Installatørens besøk og reparasjon

Installatøren kommer til avtalt tid og utfører reparasjonen.

Trenger du hjelp med andre spørsmål?

Hvis du trenger hjelp med produktet ditt, men det ikke gjelder en reklamasjon, kan du ta kontakt nedenfor.

For mer informasjon om hvordan du går videre ved en eventuell tvist, kan du lese våre kjøpsbetingelser.